Followers

Monday, April 15, 2013

remaja & politik

hai bakal-bakal pemimpin negara,

mungkin tajuk dan topik yang di bincangkan agak tak menarik terutama pada remaja kini. lately ni, semua pihak sibuk dengan PRU-13...

ada yang ambil kisah ada yang buat bodo je...
kenapa kebanyakkan remaja lebih suka berdiam diri dan mengomel..

kita faham semua parti bukan la baik sangt dan menjalan kan mengikut kehendak kita... tapi mereka ada yang berusaha ke arah kebaikan juga...adalah hak masing-masing hendak mengundi pihak mane kalau boleh jangan la sewenang2 nye atau main X sahaja calon parti...pilih yang terbaik demi masa depan negara..

aku pun tau  tak semua dalam setiap parti tu baik...tapi yang penting jangan la sampai tergadai sebuah negara dan maruah negara. aku sendiri ada parti politik aku sendiri..aku sendiri tak suka bergaduh sesama sendiri.sesama bangsa sesama agama dan aku jugak tidak setuju if parti politik aku buat salah...

ape yang aku fikir bagaimana mane nak betul kan salah..bukan memburukkan parti-parti lain...
wahai remaja ni semua demi masa depan kita,jangan sampai tergadai baru nak menyesal...

tetap kan diri...setiap parti ada objektif tersendiri...dan untuk laksana kan sesuatu perkara kita perlu letak kan diri sebagai seorang pemimpin dalam ekonomi semasa..bukan senang nak puas kan hati setiap kepentingan masing-masing...

hampir setiap negara mempunyai konflik dalaman dari segi perebutan pangkat dan tahkta..ingat kerana duit, pangkat dan wanita boleh menyebabkan binasa sesuate perkara..

walaupun akan datang parti yang kita sokong tidak menang usah la kita memberontak sesama la kita pelihara keamanan..walaupun sekarang banyak jenayah kita sesama la fikir penyelesaian bukan sibuk dengan kemajuan teknologi sahaja...


bak kata pepatah 'politik tu tak kotor tetapi orang dalam politik yang buat politik tu kotor'

ok selamat mengundi...tunaikan tanggungjawab anda..


No comments:

Post a Comment