Followers

Thursday, June 16, 2011

Hobby!!

Salam 1Malaysia....
ape hobi aku ek?? kat sini aku nak share skit pasal hobi manusia yang penah aku ketemui n discuss  pasal hobi mereka...yang aku discuss ni mostly laki la..even ada yan sanggup spent duet gaji n masa semata2 untuk hobi mereka


1. Memancing
erm,....pancing!..bukan pancing 'anak ikan' d darat ni ikan d laut, sungai,atau lubuk mane2 as long ada ikan even sanggup p kolam ikan..ikan , udang n sewaktu dengan nye...maybe sesetnegah owng anggap alah bosan bowink, buang masa duk dalm gelap tguu ikan kan..kekdang hasil x byk mane...tp sebenarnye bg pengemar memancing ni ia satu kepuasan apabila pancing or joran tu terkena mangsa nye...memang best...aku sendiri penah try even pakai pancing buluh je...tangkap ikan seluang hihihi...bila dah dapat sekor tu mesti la lg n lg....kalo x dapat plak,mesti duk pk jap lg dapt la tu, x pun try lubuk lain. ada yang sanggup berhabiskan duet utk beli pancing yang hebat cam pancing elektrik n sebgainye..n sementara tguu tu la jugak d owng boley wat keje sampingan makan ke..atau tenangkan pikiran ke or bace buku.n tu la alasan para pemancing jugak at least spent masa memancing dr duk wat keje x tentu hala or buang duet bagaikan.... mostly family aku memang suke memancing,menjala ikan..xtvty sampigan...kekdang aku pun follow d owng..memang borink kalo teman d owng tanpa wat ape2 tp kalo sendiri ada pancing lg best.tp aku bukan la addicted sangt....hihih


2.Make-up kereta
hah ni adalah hobi yang agak mahal sbb sanggup spent duet makeup kereta..pe ngat owng je ke kena make-up...dari semua sudut dari tayar hingga la enjin kereta...semua d tukar x kesah la kereta ape...kekdang hampir mencecah puluhan ribu...sound system x payah cakp la sampe nak naik keta pun rase takot...tp tu la kepuasan pemandu2 kereta yang meminati dalam make-up2 keta ni...huishh...d owng akan nampak lebih bergaya ngan kereta mereka...kekdang keta tu dah ala2 bini mereka....kereta hebat ala2 dalam tokyo drift tu...huishh smart kot...


3.Travelling/backpag
ni plak bg yang suke melancong..mungkin xtvty ni aku ingin cube...arini aku terjumpe sowng yang suke travelling bayangkan la kawan punye ramai...dr situ kita dapt lihat dye byk pengalaman..even dye bg beberape tips kalo nak travel...bayangkan dalm 4 tahun lebih 20 negara d asia ni dye travel..katenye duet gaji byk spent untuk travel...yang penting pandai manage duet n time...dye p laos ngan harga rm160 sahaja..hebatkan..destinasi bajet sangt.seluruh asia gak dye dah travel x pakai mane2 agensi pun.malah dye ada perancangan nak naik train dr india ke london..dye dapt belajar byk budaya n pengalaman kat tempat owng n berknalan ngan back pag yang lain2 dr destinasi yang berbeza..hurm...best kan..insya-allah kalo ada rezeki nak gak aku try..sbb aku ni kaki jalan gak..just nak cari kawan yang mempunyai minat yang same...


tu adalah a few je hobi yang sempat aku corek n coret kan kat entry ni sebenarnye bayak lg...macam2 hobi n sanggup buat ape saje demi kepuasan at masing2...tp mostly lelaki la...pompuan plak shopping or window shopping la hobby mereka tp x semuakan..ada yang suke xtvty lasak dan sebagainye...tp ape2 pun biar la xsalah sisi undang2 n x menyakiti atau menyusahkan owng ngan hobi anda.n jagn la pelekehkan hobi setiap owng tu..kerana setiap owng ada kepuasannye sendiri dan sesetengah hobi boley mendatangkan income kepada peminatnye contoh ngan hobi tu snediri boley wat business..erm...hobi aku plak biase2 je...ikot keadaan...tp sebenarnye suke mencube sesuatu yang baru..if aku teringin nak mencube..contohnye bersukan, mendaki gunung,snorkelling..semuanye tu aku dah cube..just nak try p menapak kat negara owng plak..scuba ke...go kart ke.n photograpy...hihihi ok la....adiosssss.....

No comments:

Post a Comment